شروع رسمی جشنواره پکن ، مجیدی با داوران روی صحنه رفت

به گزارش مجله سرگرمی، مجید مجیدی یکی از هفت داور بخش مسابقه جشنواره فیلم پکن است که نهمین دوره آن شامگاه شنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه در پایتخت چین شروع به کار کرد.

شروع رسمی جشنواره پکن ، مجیدی با داوران روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، سال جاری راب مینکوف، فیلمساز آمریکایی و خالق انیمیشن خاطره انگیز شیرشاه ریاست هیات داوران بخش مسابقه را بر عهده دارد و به سنت هر سال، اعضای هیات دو روز پیش از شروع رسمی جشنواره فیلم پکن مقابل نمایندگان رسانه ها گرد هم آمدند تا جوابگوی پرسش ها باشند و از تجربه های خود بگویند.

سرگئی دوروتسکوی، فیلمساز روس در این نشست با اشاره به اینکه دیگر نمی توان تنها و بدون یاری کشورهای دیگر فیلم ساخت، اضافه کرد: نمی توانم دنیایی را تصور کنم که کسی بتواند در آن با پول یک کشور و فقط در یک گستره فرهنگی فیلم بسازد. من شخصا از همکاری با دیگر فرهنگ ها و کشورها برای ساختن فیلم لذت می برم. قرار است پروژه چندملیتی و پیروز آیکا به کارگردانی دوروتسکوی در آینده نزدیک در چین روی پرده برود؛ فیلمی در جشنواره کن سال گذشته برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

مینکوف هم با یادآوری گستره جهانی جشنواره پکن با وجود جوان بودن آن گفت: فیلم و سینما چیزی است که همه ما را به هم پیوند می دهد و جشن دریافت یک رویداد مهم در شهری که مرکز و قلب صنعت سینمایی چین است، یک فرصت شگفت انگیز در اختیار ما قرار داده است. در بخش مسابقه فیلم هایی از گوشه و کنار به نمایش درمی آیند با فیلمسازانی که هر کدام دغدغه ها و حساسیت های متفاوت دارند.

سال جاری در مجموع 775 فیلم از 85 کشور و منطقه (261 فیلم در بخش های اصلی) در جشنواره پکن به نمایش درمی آید و هیات داوران در یک هفته آینده با دیدن 15 فیلم حاضر در بخش مسابقه، برندگان 10 بخش جوایز تیانتان را معرفی می نمایند. یک کارگردان و یک بازیگر چینی، یک فیلمساز از شیلی و یک سینماگر بریتانیایی همراه با مینکوف آمریکایی، مجیدی از ایران و دوروتسکوی از روسیه دیگر داوران بخش مسابقه نهمین جشنواره فیلم پکن هستند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19327

به "شروع رسمی جشنواره پکن ، مجیدی با داوران روی صحنه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسمی جشنواره پکن ، مجیدی با داوران روی صحنه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید