آموزش گام به گام تمیز کردن آیفون

به گزارش مجله سرگرمی، آیفون ها مانند دیگر گوشی های هوشمند بعد از مدتی استفاده کثیف می شوند و گردوغبار زیادی به بخش های مختلف آن نفوذ می نماید. بسیاری از افراد تنها به پاک کردن نمایشگر آیفون خود بسنده می نمایند ولی چنین کاری کافی نیست و برای تمیز کردن آیفون باید وقت صرف کنید. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که آیفون گجت ارزان قیمتی نیست به همین خاطر بهتر است که به صورت اصولی چنین کاری را انجام دهید. در ادامه به صورت گام به گام به نحوه تمیز کردن آیفون می پردازیم.

آموزش گام به گام تمیز کردن آیفون

قدم اول: کیس محافظ را جدا کنید

اگر از کیس محافظ استفاده می کنید، برای تمیز کردن آیفون ابتدا این کیس را از بدنه جدا کنید. برای اینکه کیس مذکور به خوبی تمیز گردد، از آب گرم استفاده کنید. همچنین در هنگام تمیز کردن آن به حفره های مربوط به پورت ها و دوربین و صندلی دکمه ها توجه کنید. با جدا کردن کیس محافظ، می توانید گردوخاک ها انباشته شده در بخش های مختلف آیفون خود را به راحتی مشاهده کنید.

قدم دوم: تمیز کردن نمایشگر آیفون

نمایشگر حساس ترین بخش گجت شما است و به همین خاطر برای تمیز کردن آن باید احتیاط زیادی به خرج دهید. خوشبختانه اپل برای اینکه نمایشگر آیفون چربی اثر انگشت را تا حد زیادی به خود جذب نکند، بر روی آن پوشش محافظ الئوفوبیک (oleophobic) قرار داده که از آیفون 8 به بعد که پنل پشتی شیشه ای شده، این پوشش محافظ برای پنل پشتی این گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اینکه هنگام تمیز کردن نمایشگر به پوشش محافظ الئوفوبیک آسیب نرسانید، تنها از مقدار اندکی آب استفاده کنید و از دیگر موارد شوینده ای که می توانند به چربی نفوذ نمایند، استفاده نکنید. برای تمیز کردن نمایشگر، از پارچه هایی استفاده کنید که برای تمیز کردن عینک طبی و لنز دوربین به کار گرفته می شوند و در مغازه های مربوط به این اجناس، به راحتی می توانید چنین پارچه هایی را خریداری کنید. سپس با استفاده از آب، اندکی پارچه مذکور را نمناک کنید. در ضمن اگر آیفون شما قدیمی است و فکر می کنید پوشش الئوفوبیک نمایشگر آن دیگر عملکرد قابل توجهی ندارد، می توانید یک محافظ صفحه نمایش مجهز به این پوشش را خریداری کنید.

قدم سوم: پاک کردن پورت شارژ

اگر فرایند شارژ آیفون قطع و وصل می گردد یا به طور کلی در این زمینه با مشکل روبرو می شوید، بهتر است که در ابتدا پورت شارژ آن را تمیز کنید. اپل همواره توصیه می نماید که برای تمیز کردن بخش های مختلف آیفون، هوای فشرده مورد استفاده قرار نگیرد و پورت شارژ هم از این قاعده مستثنا نیست.

یکی از بهترین ابزارها برای تمیز کردن این بخش از آیفون، سوزن مخصوص مربوط به سیم کارت است که در جعبه آیفون واقع شده است. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، بهتر است از سوزن های معمولی، گیره کاغذ و موارد مشابه استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها، می توانید پورت شارژ را به خوبی تمیز کنید. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که هنگام انجام این کار، فشار زیادی وارد نکنید و تمرکز خود را عمدتا به همان بخش ابتدایی پورت معطوف کنید و نوک سوزن را تا حد زیادی به داخل گوشی فرو نبرید.

قدم چهارم: نظافت کابل لایتنینگ

کثیف بودن سر کابل لایتنینگ می تواند منجر به بروز مسائل مربوط به شارژ آیفون گردد. به همین خاطر بهتر است که مرتباً نگاهی به کانتکت های طلایی رنگ کابل لایتنینگ خود نگاهی بیندازید و آن ها را آن قدر تمیز کنید که رنگشان دوباره طلایی رنگ گردد. علاوه بر این، همواره وضعیت خود کابل را زیر نظر داشته باشید و سعی کنید که به خوبی از آن نگه داری کنید.

بیشتر بخوانید: 20 قابلیت مخفی آیفون که باید بشناسید

قدم پنجم: تمیز کردن حرفه های میکروفون و اسپیکر

حفره های مربوط به اسپیکر و میکروفون آیفون در دو طرف پورت شارژ قرار دارند. تمیز کردن این حفره ها چندان ساده نیست و معمولاً گردوغبار ذرات خارجی خیلی راحت می توانند این مسیر را تا حد زیادی مسدود نمایند. همانطور که گفتیم برای تمیز کردن آیفون از هوای فشرده استفاده نکنید و در عوض، با بهره گیری از یک مسواک نرم، این مناطق را تمیز کنید. برخی از افراد توصیه می نمایند که بعد از این کار، به عنوان مرحله آخر، از خلال دندان برای تمیز کردن این حفره ها استفاده کنید؛ فقط مراقب باشید که خلال دندان ها را تا حد زیادی به داخل فرو نبرید.

قدم ششم: پاک کردن دکمه سایلنت

تمام آیفون ها از دکمه سایلنت بهره می برند که در بخش فوقانی لبه سمت چپ تعبیه شده است. هنگام تمیز کردن آیفون، نظافت این بخش را نباید فراموش کنید. برای تمیز کردن دو طرف این دکمه هم بهتر است با بهره گیری از یک خلال دندان این کار را انجام دهید.

قدم هفتم: تمیز کردن دیگر بخش ها

برای تمیز کردن آیفون بهتر است که به برخی از بخش ها که در ادامه به 3 مورد از آن ها اشاره می کنیم، توجه بیشتری نشان بدهید:

  • دکمه هوم تاچ آی دی: اگر آیفون شما از این دکمه بهره می برد، توصیه می کنیم که مرتباً آن را تمیز کنید. حتی لایه نازکی از چربی می تواند جلوی عملکرد مناسب این بخش را بگیرد.
  • سنسورهای آیفون X: در بریدگی نمایشگر آیفون X و آیفون های جدید، تعداد زیادی سنسور واقع شده است که اگر کثیف باشند، نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. به همین خاطر وقتی که در رابطه با فیس آی دی با مسئله ای روبرو می شوید، بهتر است پیش از هر کاری این بخش از آیفون را تمیز کنید.
  • پوشش لنز دوربین: لنز دوربین اصلی و سلفی خیلی راحت کثیف می گردد و با توجه به این موضوع، مرتباً این لنزها را با استفاده از پارچه مخصوص تمیز کنید تا کیفیت عکس های گرفته شده تحت تأثیر قرار نگیرد.

توضیحی در رابطه با ضد آب بودن آیفون ها

آیفون های 7، 7 پلاس، 8، 8 پلاس، آیفون X و آیفون XR از استاندارد IP67 بهره می برند که این یعنی در عمق 1 متری تا 30 دقیقه می توانند در برابر نفوذ آب مقاومت نمایند. این استاندارد برای آیفون XS و XS مکس IP68 است که این یعنی حداکثر مقاومت آن ها در عمق 2 متری و به مدت 30 دقیقه است.

اپل برای این کار، از نوعی لاستیک استفاده می نماید تا جلوی نفوذ آب و گردوخاک به بخش های داخلی آیفون گرفته گردد. به مرور زمان، به خصوص اگر به آیفون ضربه وارد گردد، این لاستیک هم آسیب می بیند. به همین خاطر نباید آیفون خود را در آب استخر، آب دریا و موارد این چنینی بیندازید زیرا مقاومت آیفون تنها در برابر آب معمولی است. اگر به صورت اتفاقی آیفون شما در آب استخر یا دریا افتاد، خیلی سریع آن را بیرون بکشید و با استفاده از آب معمولی آن را شستشو دهید.اگرچه این گوشی ها تا حدی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند، ولی ضدآب نیستند و با توجه به این موضوع، برای تمیز کردن آیفون ها نباید آن ها را زیر شیر آب قرار دهید.

بیشتر بخوانید: 15 راه چاره کلیدی برای حل متداول ترین مسائل آیفون

منبع: Make Use Of

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7049

به "آموزش گام به گام تمیز کردن آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش گام به گام تمیز کردن آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید