استاندار سقطری یمن: اجازه تاسیس تشکیلات نظامی خارجی را نمی دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار استان سقطری یمن در واکنش به کوشش امارات برای اشغالگری جزیره مهم و راهبرادی سقطری گفت که اجازه تاسیس تشکیلات امنیتی و نظامی خارجی در این استان را نخواهد داد.

استاندار سقطری یمن: اجازه تاسیس تشکیلات نظامی خارجی را نمی دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استاندار جزیره سقطری یمن گفت که هرگز اجازه نخواهیم داد تا تشکیلات امنیتی و نظامی خارج از قدرت محلی تاسیس گردد.

به گزارش الجزیره، وی گفت که تدابیر جلوگیری از تشکیل کمربند امنیتی در سقطری و توقف درگیری ها در این استان را اتخاذ خواهیم کرد.

چندی پیش نیز هاشم سعد السقطری استاندار سقطری، اقدامات و تجاوزات امارات در ارخبیل و تلاشش برای اشغال این استان راهبردی را محکوم و از دولت مستعفی یمن برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری امارات در کشور، انتقاد نموده بود.

وی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفته بود که حضور نیرو های اماراتی در أرخبیل نقض آشکار کلیه قوانین و عرف های بین المللی و انسانی است و به منزله دخالت آشکار در امور کشور های دیگر است.

جزیره سقطری یمن مجمع الجزایری است که در غرب اقیانوس هند، در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا واقع شده است و بین 40 تا 50 هزار نفر را در خود جای داده است.

اشغال جزیره سقطری یا سوکوترا (Socotra) از سوی دولت امارات یکی از رخدادهایی بود که در میانه وضعیت بحرانی کشور یمن رخ داد و بر خلاف فرودگاه تصورات دولت مردان اماراتی بازتاب زیادی را در سطح سیاسی و رسانه ای منطقه و حتی دنیا به همراه داشت.

پس از محاصره سقطری در 2 می 2018 از سوی امارات در روز بعد سه جنگنده اماراتی و تانک های این کشور به همراه بیش از 50 سرباز اماراتی وارد جزیره سقطری نیروهای اماراتی بر گذرگاه های این جزیره نظیر فرودگاه و بندر آن مسلط کردند و از همین روی، بسیاری از یمنی ها معتقدند ادعای ائتلاف سعودی-اماراتی در دفاع از شهروندان یمنی تنها دروغی رسانه ای است که فرسخ ها از واقعیت فاصله دارد.

ح

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21505

به "استاندار سقطری یمن: اجازه تاسیس تشکیلات نظامی خارجی را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار سقطری یمن: اجازه تاسیس تشکیلات نظامی خارجی را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید