بعضی سودجویان، کالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می فروشند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت برای تامین نیازهای اساسی مردم، ارز دولتی در اختیار فعالان مالی قرار می دهد.

بعضی سودجویان، کالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می فروشند

به گزارش خبرنگاران، سید رضا حسینی در جلسه کارگروه تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت برای تامین احتیاجهای اساسی مردم، ارز دولتی در اختیار فعالان مالی قرار می دهد، گفت: بعضی افراد با سودجویی، کالاهای وارداتی از جمله نهاده های دامی را به قیمت آزاد به فروش می رسانند که این امر از عوامل مهم افزایش روزافزون قیمت مرغ است.

وی حمایت از فراورینمایندگان با هدف کاهش قیمت را وظیفه دستگاه های مسوول و ستاد تنظیم بازار مطرح کرد و ادامه داد: فراورینمایندگان سرمایه خود را برای خدمت رسانی به مردم و تامین احتیاجهای شهروندان در اختیار بخش مالی قرار داده اند و نباید اجازه دهیم که دچار خسارت شوند.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم پیش بینی بازار از سوی نهادهای مسوول گفت: نباید اجازه دهیم که عده ای سودجو برای پرکردن جیب خود از احتیاجهای اساسی مردم در ایام مختلف سوء استفاده نمایند و باید ذخایر لازم را برای تامین احتیاج مردم به ویژه در شب عید تامین کنیم.

حسینی در مورد توزیع شکر نیز بیان نمود: احتیاج بخش های مختلف از جمله صنعت، اصناف و آحاد مردم باید در این خصوص احصا گردد و شکر مورد احتیاج آنان در اختیارشان قرار گیرد.

وی اضافه نمود: آذربایجان غربی از جمله فراورینمایندگان عمده چغندرقند و شکر در کشور است و کاهش میزان این محصول در بازار پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام عید اضافه نمود: برنامه ریزی های لازم برای تامین احتیاجهای بازار شب عید مردم اجرا شده است و مردم نباید نگرانی خاصی در این خصوص داشته باشند.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی تاکید نمود: تامین مستمر احتیاجهای ایام عید و نظارت بر توزیع مناسب این اقلام توسط اصناف و بازاریان ضرورتی اساسی در این ایام است که باید با همه توان انجام گیرد.

حسینی، فروش آزاد نهاده های دامی به وسیله سامانه را عامل مهم افزایش قیمت مرغ مطرح کرد و گفت: باید این نقیصه توسط نهادهای مسوول از جمله جهاد کشاورزی برطرف گردد. این مشکل کشوری است و باید نهادهای مسوول در سطح کشور در این خصوص تجدیدنظر نموده و زمینه کاهش قیمت تمام شده مرغ را فراهم نمایند.

وی اضافه نمود: نهاده های دامی از جمله سویا، ذرت و دانه های دیگر بخش مهمی از قیمت تمام شده مرغ را در کنار هزینه های کارگری و جاری فراوری به خود اختصاص می دهد و برای کاهش قیمت مرغ باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی بیان نمود: در حال حاضر قیمت تمام شده فراوری مرغ در بازار زیاد است و نهادهای مسوول اجرایی و نظارتی باید برای کاهش این قیمت در استان های مختلف کشور اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سامانه در نظر گرفته شده برای فروش نهاده های دامی شکاف های زیادی برای سودجویی افراد دارد و این نقیصه برطرف شدنی است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14942

به "بعضی سودجویان، کالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می فروشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی سودجویان، کالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می فروشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید