تعهد کشورهای آفریقایی به ریشه کنی وبا تا 2030

به گزارش مجله سرگرمی، وزرای سلامت آفریقا متعهد شدند تا سرانجام سال 2030 شیوع بیماری وبا را در منطقه آفریقا ریشه کن نمایند.

تعهد کشورهای آفریقایی به ریشه کنی وبا تا 2030

به گزارش خبرنگاران، 47 کشور آفریقایی ملزم به اعمال راهکارهای کلیدی شدند که با کمک آن ها شیوع بیماری وبا در منطقه آفریقا تا سال 2030 ریشه کن گردد.

دکتر ماتشیدیسو موئتی رئیس منطقه ای سازمان دنیای بهداشت برای آفریقا گفت: وبا نماد بی عدالتی است. وبا بیماری مربوط به گذشته است که در بسیاری از کشورهای دنیا ریشه کن گردیده است. تمامی مرگ ومیرهای ناشی از این بیماری قابل پیشگیری است.

وبا معضلی در حوزه سلامت عمومی دنیای به حساب می آید اما تاثیر و خسارت های ناشی از آن در آفریقای سیاه بالاترین میزان خود را دارد. در سال 2017، بیش از 150 هزار مورد ابتلا به وبا و بیش از 3000 مورد فوت ناشی از آن در 17 کشور آفریقایی گزارش گردیده است. در امسال، افزایش قابل توجهی در موارد ابتلا به این بیماری در آفریقا گزارش گردیده و در حال حاضر هشت کشور برای مقابله با شیوع این بیماری دچار چالش هستند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان بهداشت دنیای، دلایل مختلفی موجب گردیده تا مردم این منطقه در برابر وبا آسیب پذیر باشند. 92 میلیون نفر از مردم آفریقا از منابع ناسالم آب تغذیه می شوند. در نواحی روستایی اغلب آب لوله کشی در دسترس نیست. همچنین بحران های بشر دوستانه، تغییرات اقلیمی، رشد سریع شهرنشینی و افزایش جمعیت خطر شیوع وبا را افزایش داده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2043

به "تعهد کشورهای آفریقایی به ریشه کنی وبا تا 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد کشورهای آفریقایی به ریشه کنی وبا تا 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید