توسعه ناهمگون شمیران نو

به گزارش مجله سرگرمی، علی الله سلیمی - دبیرتحریریه: در سال های اخیر اغلب محله های شهر تهران رشد و توسعه در ابعاد مختلف را تجربه نموده اند و در این میان، بعضی محله ها به دلایل گوناگون از جمله نبود زیرساخت های لازم، رشد و توسعه همگونی نداشته اند و اکنون با شرایط ویژه ای برای نوسازی بافت های فرسوده روبرو هستند.

توسعه ناهمگون شمیران نو

از جمله محله شمیران نو که جزو بخش های قدیمی منطقه 4 است و در سال های اخیر رشد جمعیتی بالایی داشته است. موقعیت جغرافیایی این محله به دلیل نزدیکی به کوهستان و جنگل های لویزان، از آب و هوای معتدلی در شهر تهران برخوردار است و همین مسئله باعث شده شهروندان زیادی برای سکونت این محله را انتخاب نمایند.

این در حالی است که به دلیل نبود زیرساخت های شهری لازم که ریشه در گذشته دارد، نوعی ناهمگونی در تقسیم امکانات شهری در مقایسه با سایر محله های شهر تهران در این بخش از پایتخت احساس می شود. حتی در مقایسه با محله های مجاور هم این شرایط احساس می شود. طبق تقسیم بندی شهرداری منطقه 4، محله شمیران نو از شمال به جنگل لویزان و محله ولی عصر(عج) و شیان از جنوب به خیابان های شهید صبوری و شهید حسینعلی و محله کالاد از سمت شرق به خیابان هنگام و محله علم و صنعت و از طرف غرب به خیابان امام علی(ع) ختم می شود و با محله مبارک آباد همسایه است.

گسترش محله شمیران نو پس از تقسیم بندی سال 1387افزایش یافت. به این ترتیب که بخشی از جنگل لویزان در محدوده جغرافیایی این محله نهاده شد. حالا محله شمیران نو با شرایط تازه ای برای نوسازی و احیای بافت های قدیمی این بخش از شهر روبرو شده که احتیاج به همکاری مسئولان و ساکنان این محله دارد. یکی از موانع در سر راه نوسازی همه بافت های فرسوده محله شمیران نو، به تعریف این موضوع در برنامه های مدیریت شهری برمی شود که بر اساس آن، تنها 2 بلوک از محله شامل بافت فرسوده شهری محسوب می شود. دلیل آن هم وجود گذرهایی با بیش از 8 متری است. با این حال، بر اساس گفته های مسئولان محلی، طرح ناکارآمد شهری محله شمیران نو در شورای عالی شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حال تصویب است و با اجرای این طرح اغلب خانه های شمیران نو و مراکز تجاری اش نوسازی خواهند شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21123

به "توسعه ناهمگون شمیران نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه ناهمگون شمیران نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید