در همایش ملی خلیج فارس مطرح شد؛ نبرد فرهنگی برای صیانت از نام خلیج فارس آغاز شده است، باید از دعوا های سیاسی دوری کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: جهاد دانشگاهی براای پیشبرد برنامه های فرهنگی خود درحوزه خلیج فارس وارد نبرد فرهنگی شده است.

در همایش ملی خلیج فارس مطرح شد؛ نبرد فرهنگی برای صیانت از نام خلیج فارس آغاز شده است، باید از دعوا های سیاسی دوری کنیم

به گزارش خبرنگار ، سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در همایش ملی خلیج فارس که در دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است درباره خلیج فارس گفت: استفاده از نام خلیج فارس قدمتی چندین هزار ساله دارد و در زبان های مختلف دنیا از نام های متعارف آن استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: با وجود تمام استاد تاریخی اما برخی کشورها و افراد با نیات شخصی دست به تحریف نام خلیج فارس و از روی دشمنی زده اند.

هاشمی ادامه داد: از سال 84 جهاد دانشگاهی در راستای پیشبرد برنامه های فرهنگی خود و درحوزه خلیج فارس وارد نبرد فرهنگی شده است.

وی اظهار کرد: به منظور صیانت از نام خلیج فارس دپارتمان خلیج فارس را راه اندازی کرده ایم تا به کمک اساتید و مجموعه وزارت علوم مباحث حوزه خلیج فارس را دنبال کنیم.

در ادامه مراسم حمیدرضا طیبی اظهار کرد: برای حفظ نام و امنیت خلیج فارس باید کشور را مقتدر و الگو کنیم در راستای شکوفایی اقتصادی آن قوم برداریم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم به کشوری مقتدر تبدیل شدیم ما دارای نیروی انسانی فوق العاده ای هستیم 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و ما باید باز مطالعه دقیقی داشته باشیم.

طیبی شرح داد: باید از دعوا های سیاسی دوری کنیم و گذشته خود را جبران کنیم در حوزه علم و فناوری اثبات شده که ایران هیچ مسئله ای ندارد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22160

به "در همایش ملی خلیج فارس مطرح شد؛ نبرد فرهنگی برای صیانت از نام خلیج فارس آغاز شده است، باید از دعوا های سیاسی دوری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در همایش ملی خلیج فارس مطرح شد؛ نبرد فرهنگی برای صیانت از نام خلیج فارس آغاز شده است، باید از دعوا های سیاسی دوری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید