سازمانی مستقل برای زنان و خانواده وجود ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: مصوباتی که تاکنون در خصوص زنان و خانواده صورت گرفته، خوب بوده اما ضروری است که کارگروهی در این خصوص تشکیل و تقسیم کار ملی صورت گیرد تا شاهد حل مسائل جامعه زنان باشیم.

سازمانی مستقل برای زنان و خانواده وجود ندارد

وی ادامه داد: نداشتن سازمانی مستقل برای زنان و خانواده، یکی از ضعف هایی است که دچار آن هستیم و مشکل ساختاری برای پیگیری امور زنان در کشور وجود دارد که باید در شورای عالی اداری پیگیری گردد. همچنین به صورت قانونی در مجلس به تصویب برسد که این موضوع احتیاج به پیگیری جدی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تهیه اطلس جامع از وضعیت زنان در بخش های گوناگون الزامی است، اضافه نمود: برای تهیه این اطلس با ساختار فعلی جامعه عاجز هستیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می نمایند، تأکید کرد: نداشتن یک سازمان مناسب برای پیگیری وضعیت آنها و جلوگیری از آسیب های آنها، احتیاج لازم است که باید با جدیت دنبال گردد.

وی توضیح داد: اگر به صورت فیزیکی و قانونمند نتوانیم این سازمان را پیگیری کنیم، ناچاریم به صورت مجازی، آن را ایجاد کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه در مورد اطلاعات جامع وضعیت زنان سرپرست خانوار، بی کفایت هستیم، گفت: در این راستا اطلس آسیب های اجتماعی داریم که مسئولیت آن با وزارت کشور است و احتیاجمند این هستیم که در حوزه زنان نیز چنین اطلسی ایجاد گردد که البته باید با توجه به وضعیت اقلیمی، فرهنگی و شرایط هر استان، این اطلس تدوین گردد تا بتوانیم به صورت متمرکز، اطلاعات جامعی از وضعیت زنان استان های مختلف کشور داشته باشیم و نمی توانیم نسخه واحدی را برای تمامی استان ها بپیچیم.

شریعتمداری تأکید کرد: بیش از 55 درصد زنان تحصیلات عالی دارند و احتیاجمند این هستیم که شرایطی برای اشتغال، توانمندسازی و حرفه آموزی زنان در جامعه ایجاد کنیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12505

به "سازمانی مستقل برای زنان و خانواده وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمانی مستقل برای زنان و خانواده وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید