بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، لی دی(Li Di) اخترشناس آموزشگاه علوم چین بیان کرد که سال آینده اخترشناسان می توانند از تلسکوپ کروی با دیافراگم 500 متری (FAST) استفاده نمایند.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از چاینا دیلی، تلسکوپ کروی با دیافراگم 500 متری یک تلسکوپ رادیویی است. این تلسکوپ در کوهستان های استان گوئیژو در جنوب غربی کشور چین ساخته گردیده است. قطر فیزیکی بشقاب این تلسکوپ 500 متر و قطر موثر آن 300 متر است. ساخت و نصب این تلسکوپ که بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا محسوب می گردد در ژوئیه 2016 به سرانجام رسیده است.

در نشست نجومی که اخترشناسان این خبر را اعلام کردند، حدود 30 دانشمند نجوم و بیش از 300 فرد علاقه مند به ستاره شناسی حضور داشتند.

لی در این نشست نجومی که در استانشویی چین برگزار گردید، گفت: تلسکوپ کروی با دیافراگم 500 متری تاکنون 44 تپ اختر(pulsars) جدید کشف نموده است. تپ اخترها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می نمایند و پالس های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می نمایند. برخی از تپ اخترها نیز پرتوهای ایکس تابش می نمایند. ستاره های نوترونی در حقیقت بقایای هسته ستاره منفجر گردیده ای هستند که حجم کوچک و چگالی بسیار بالایی دارند. تپ اخترها هنگام تولد دمایی در حدود چند میلیون درجه سلسیوس دارند و بلافاصله آغاز به سرد شدن می نمایند. نحوه و سرعت سرد شدن نیز به مواد تشکیل دهنده و چگالی آن ها بستگی دارد.

برخی از اخترشناسان بر این باورند که این تلسکوپ رادیویی می تواند اجرام آسمانی ناشناس را جستجو و به درک بهتر منشا هستی یاری کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3465

به "بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید