تداوم سیاست گذاری های سازمان میراث فرهنگی چشم انداز روشنی را برای گردشگری در پی دارد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی، گفت: تداوم سیاست گذاری هوشمندانه در سازمان میراث فرهنگی چشم انداز روشنی را برای صنعت گردشگری رقم می زند.

تداوم سیاست گذاری های سازمان میراث فرهنگی چشم انداز روشنی را برای گردشگری در پی دارد

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران مطرح نمود: ابتدا انتقاداتی نسبت به طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی داشتم که پس از توضیحاتی که موافقان طرح ارائه دادند از طرح حمایت کردم.

صادقی ادامه داد: این طرح می تواند سبب ارتقای صندلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گردد. ناگفته پیداست صندلی غیرقابل وصف سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد ایران بسیار حائز اهمیت است.

او اضافه نمود: نمایندگان با علم اینکه ساختارمند شدن این سازمان می تواند به بهتر شدن مقوله گردشگری در شرایط کنونی کمک کند، این طرح را تصویب کردند.

صادقی اضافه نمود: در شرایط اقتصادی کنونی توجه به حوزه گردشگری از اهمیت بالایی بر خوردار است.

او همچنین با اشاره به توسعه حوزه گردشگری گفت: برنامه ریزی دقیق در این حوزه می تواند به عنوان یکی از ابزارهای جمهوری اسلامی ایران بر ضد تحریم باشد.

این نماینده مجلس گفت: گردشگری مبتنی بر اهمیت میراث فرهنگی مقوله ای است که تعاملات بین المللی ایران را افزایش می دهد و هم از جهت اقتصاد برای کشور ارزآوری دارد و هم به لحاظ فرهنگی می تواند تاثیر فرهنگ ایرانی اسلامی را از طریق معرفی هویت اصلی این مردم را در جامعه بین الملل نشان بدهد.

او با تاکید بر این که در صنعت پاک گردشگری اتلاف منابع نداریم و فراوری ثروت از مهم ترین ویژگی های این صنعت است، اضافه نمود: در دوره اخیر مدیریتی سازمان میراث فرهنگی یکی از ویژگی ­های سیاست گذاری های درست بحث بوم گردی است که وارد چرخه اقتصاد گردشگری گردیده است.

صادقی همچنین با تاکید بر اینکه بوم گردی اشتغال زایی پایدار برای روستاها ایجاد می نماید، ادامه این مسیر را سبب حفظ بافت روستا دانست و اضافه نمود: بوم گردی جذابیت خاصی دارد. هم برای مردم بومی آن منطقه درآمد پایدار ایجاد می نماید، هم این که توریست ها از نزدیک با فرهنگ بومی آن منطقه آشنا می شوند که یک مسیر دوسویه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اگر این سیاست گذاری هوشمندانه ادامه پیدا کند، چشم انداز خوبی برای صنعت گردشگری رقم خواهد خورد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1004

به "تداوم سیاست گذاری های سازمان میراث فرهنگی چشم انداز روشنی را برای گردشگری در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سیاست گذاری های سازمان میراث فرهنگی چشم انداز روشنی را برای گردشگری در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید