فراوری پایانه های راه دور صنایع آب، برنامه ریزی برای صادرات

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک، توسعه محصول پایانه راه دور مدل RTU AMS-R4000 و ماژول های جانبی آن با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در یک شرکت ایرانی صورت گرفت.

فراوری پایانه های راه دور صنایع آب، برنامه ریزی برای صادرات

عمده فعالیت این شرکت در حوزه آبفای کشور و تهیه و تأمین نیازهای کنترلی و اسکادای این صنعت است. این شرکت از سال 78 به فراوری RTU پرداخته و نخستین نمونه های RTU خود را روانه بازار نموده است.

محمد عباباف ها مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه این شرکت به دنبال فراوری انبوه نسل جدیدRTU های خود با نام AMS-R4000 است، مطرح نمود: این نسخه که ارتقا یافته نمونه AMS-R3000 بوده از نظر فنی در حوزه هایی از قبیل ماژولار بودن و انواع ورودی خروجی ها، پروتکل ها و ارتباطات ارتقا پیدا نموده است.

عباباف ها توضیح داد: یکی از محدودیت های کلیدی که در سری AMS-R3000 وجود داشت، تعداد ورودی و خروجی های محدود بود که در نسل جدید با توجه به افزایش قدرت CPU و تغییرات ایجادگردیده در ساختار RTU، این تعداد به نحو چشمگیری افزایش یافته، به گونه ای که هم اکنون می توان تا چندین هزار سیگنال را کنترل کرد.

وی با تاکید بر اینکه مزیت فنی دیگری که در نسخه جدیدRTU های سری 4000 ایجاد گردیده، حرکت به سمت قابلیت ها و استانداردهایی است که بازار جهانی RTU نیازمند آن است، توضیح داد: هم اکنون درحال تعامل با آزمایشگاه های مرجع و پژوهشگاه نیرو برای اخذ سخت ترین تأییدیه های موردنیاز در این حوزه هستیم.

عباباف ها به بحث صادرات اشاره نموده و گفت: در زمینه صادرات، طبق برنامه ریزی اجرا شده با مدیران شرکت، چندین نمونه برای تست محصول به کشورهای آفریقای جنوبی، مالزی و ویتنام ارسال گردیده و به دنبال کسب بازار فروش این محصول در کشورهای مذکور هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در بازار داخلی نیز با تعاملات اجرا شده، چندین نمونه جهت تست به شرکت های دولتی و خصوصی تحویل گردیده است.

وی در رابطه با مزیت اجرای این طرح مطرح نمود: مسلماً نسخه فراوری داخل با وجود اینکه از CPU و سایر المان های غیربومی استفاده می نماید ولیکن هزینه هایی از جمله هزینه طراحی، مونتاژ، برنامه نویسی، بسته بندی و مونتاژ تجهیزات را به صورت ریالی پوشش می دهد و این مسئله منجر به کاهش هزینه های فراوری RTU از نظر ارزی می گردد.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: این طرح از یک سو، با توجه به کاربرد فراوان در صنایعی مانند صنایع آب و فاضلاب، نفت، گاز، برق، نیروگاه و... حجم بازار مناسبی دارد و رشد این بازار نیز مثبت است و از سوی دیگر به دلیل وجود رقبای قدرتمند خارجی و داخلی ورود به چنین بازاری نیازمند دانش فنی و توان بازاریابی قابل رقابتی است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1921

به "فراوری پایانه های راه دور صنایع آب، برنامه ریزی برای صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پایانه های راه دور صنایع آب، برنامه ریزی برای صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید