شاهرخ شهنازی: مسابقات المپیک جوانان میدانی است تا آنها با فلسفه المپیک آشنا شوند، باید مواظب بود تبادل فرهنگی، آسیبی به ما وارد نکند

به گزارش مجله سرگرمی، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته بین المللی المپیک کوشش می نماید تا دوستی، رفاقت، تبادل فرهنگ ها و بازی جوانمردانه و مفاهیم نهضت المپیک را به جوانان آموزش دهد.

شاهرخ شهنازی: مسابقات المپیک جوانان میدانی است تا آنها با فلسفه المپیک آشنا شوند، باید مواظب بود تبادل فرهنگی، آسیبی به ما وارد نکند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست خبری گفت: سومین دوره المپیک جوانان درحالی برگزار می گردد که سنگاپور و چین در دوره های گذشته میزبانان این مسابقات بودند. این مسابقات تمرینی برای جوانان است تا فلسفه المپیک را بشناسند و در المپیک شرکت نمایند. تعداد قابل توجهی از کسانی که در المپیک نانجینگ بودند در ریو مدال کسب کردند. بحث آشنایی و نگاه آموزشی نسبت به المپیک بیش از مدال اهمیت دارد. IOC کوشش می نماید تا دوستی، رفاقت، تبادل فرهنگ ها و بازی جوانمردانه و مفاهیم نهضت المپیک را به جوانان آموزش دهد. زمان برگزاری هم به گونه ای است که جوانان در فضای غیر مسابقه قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان کار فرهنگی برای جوانان کشورمان اجرا شده، اضافه کرد: در المپیک نانجینگ برخی از برنامه های مسابقات به گونه ای بود که امکان حضور جوانان ما وجود نداشت اما 80 درصد از برنامه ها از لحاظ فرهنگی مناسب بود. رحیمی سخنگو و سرپرست کاروان ما در آرژانتین است. در این دوره تعداد کل کاروان و دختران به نسبت گذشته بیشتر است و امیدوارم در برنامه ها با اصول اسلامی شرکت کنیم و ارتباط بین المللی را نیز به جوانان آموزش دهیم.

شاهرخ شهنازی در پاسخ به خبرنگاران تاکید نمود: در دوره قبل کشورها فرصت داشتند تا کارهای فرهنگی خود را به نمایش بگذارند ولی در این دوره این شرایط آماده نیست. حتی میراث فرهنگی اعلام آمادگی نموده بود تا تیمی را همراهی کند ولی IOC در این دوره از فعالیت مجزای کشورها و در اختیار قرار دادن چادر استقبال نکرد. در دوره قبل به کشورها برای فعالیت های فرهنگی چادر داده بودند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک توضیح داد: IOC با برگزاری این مسابقات این پیغام را می دهد که به جز بحث مسابقات که در جهان مورد توجه است، اهداف دیگری هم داریم و نهضت المپیک آموزش داده می گردد . IOC با خلا مسائل فرهنگی در المپیک رو به رو گردیده است. این مسابقات تبادل فرهنگی است و البته باید مراقب باشیم که این تبادل ها آسیبی را به همراه نداشته باشد.

شاهرخ شهنازی گفت: چون در دوره قبل برای مدال آوران پاداش هایی را در نظر گرفته بودیم برای این دوره هم امروز در هیئت اجرایی تصمیم گرفته می گردد، ولی بیشتر از دوره قبل به قهرمانات پاداش خواهیم داد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3636

به "شاهرخ شهنازی: مسابقات المپیک جوانان میدانی است تا آنها با فلسفه المپیک آشنا شوند، باید مواظب بود تبادل فرهنگی، آسیبی به ما وارد نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهرخ شهنازی: مسابقات المپیک جوانان میدانی است تا آنها با فلسفه المپیک آشنا شوند، باید مواظب بود تبادل فرهنگی، آسیبی به ما وارد نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید