مشکل عدم تایید مدارک آموزش دیدگان فنی و حرفه ای آنالیز شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، عضو هیات نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی فارس در این جلسه گفت: استان فارس ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد که به همین دلیل تقاضا برای اشتغال در این حوزه نیز بسیار زیاد است و ما برطرف مشکل مدارک آموزشی فعالان در این حوزه توسط میراث فرهنگی را با بهره گیری از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری می کنیم.

مشکل عدم تایید مدارک آموزش دیدگان فنی و حرفه ای آنالیز شد

یلدا راهدار افزود: متاسفانه عدم تایید مدارک آموزش دیدگان و صدور مجوز از طرف سازمان میراث فرهنگی باعث ایجاد مشکلات عدیده هم برای متقاضیان و هم آموزشگاه ها گردیده است.

وی اعلام کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت قانونی منحصر به فرد برای برطرف سریع مشکلات فعالان بخش خصوصی است که ما در اتاق بازرگانی فارس از این فضا برای برطرف مشکلاتی که در آن به اتفاق نظر و تفاهم نمیرسیم استفاده خواهیم کرد.

مشاور استاندار فارس افزود: بر این اساس به زودی جلسه کارشناسی تخصصی با حضور نمایندگان اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی ، میراث فرهنگی ، فنی و حرفه ای و آموزشگاهای آزاد ، اصناف و فعالان اقتصادی در بخش گردشگردی استان فارس را برگزار خواهیم کرد تا مباحث مربوط به پیوستگی اشتغال در این حوزه به دقت مورد آنالیز گیرد.

راهدار ادامه داد: دوره های آموزشی ، راهنمایان تورهای گردشگری و مدیر فنی دفاتر خدمات گردشگری ، که توسط آموزشگاهای فنی و حرفه ای برگزار میگردد مستقیما به بازار متصل هستند و ارزشیابی مدارک و دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی باید تسهیل گردد ، چرا که در واقعیت آموزش دیدگان آموزشگاهای فنی حرفه ای حتی برای کارآموزی از اولویت پایین تری نسبت به کسانی که در آموزشگاهای میراث فرهنگی دوره دیده اند برخوردارند.

سید موید محسن نژاد معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گفت: متاسفانه بسیاری از آموزش دیدگان در آموزشگاهای آزاد و فنی حرفه ای به شغل منجر نمی گردد و افزایش صدور مجور کار و کارت راهنمایان تور فقط به آمار بیکاران در حوزه گردشگری اضافه می نماید .

وی عنوان داشت: این در حالی است که تمامی آموزشهای مربوط به صنایع دستی را سازمان فنی حرفه ای بر عهده دارد و ما مکاتباتی برای تسهیل روند صدور مجوز در این حوزه با سازمان کشوری داریم.

محسن نژاد در خصوص پیگیری های انجام گردیده جهت صدور مجوز و پروانه فعالیت برای فراگیران آموزشگاهای فنی حرفه ای هم اعلام کرد: برای کسانی که تا انتها سال 96 موفق به گذراندن دوره های ذکر گردیده و اخذ مدرک گردیده اند ، مجوز فعالیت در قالب کارت راهنمایان تورهای گردشگری صادر میگردد.

جلسه کارشناسی شورای مصاحبه با حضور نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و استانداری و اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای استان فارس برگزار گردید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1726

به "مشکل عدم تایید مدارک آموزش دیدگان فنی و حرفه ای آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل عدم تایید مدارک آموزش دیدگان فنی و حرفه ای آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید