یک هزار و 100 روستای محروم کشور به شبکه تلفن همراه متصل شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد جواد آذری جهرمی ظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به دماوند در جمع خبرنگاران گفت: از روز گذشته یک هزار و 100 روستای محروم در مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان به شبکه سراسری تلفن همراه متصل شدند و 2 اپراتور در این روستاها مشغول ارائه خدمات است.

یک هزار و 100 روستای محروم کشور به شبکه تلفن همراه متصل شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که توسعه تکنولوژی ای. دی. اس. ال به اف. تی. تی. سی برای ارتقا سرعت اینترنت خانگی به 70 مگابیت، به عنوان پایلوت در دزفول رونمایی شد، گفت: این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن به سراسر کشور توسعه خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تحریم های ظالمانه چه اثری بر توسعه فناوری ارتباطات در کشور داشته است، ادامه داد: طبیعتا تحریم های ظالمانه بر بخش آی. سی. تی اثر داشته است، در این بخش 70درصد هزینه ها ارزی و 30 درصد ریالی است، اما 100 درصد درآمد این بخش ریالی است، البته این تحریم ها سبب شد، تا امروز بیش از 70 درصد بخش پسیو شبکه ها فراوری داخل شده است و 10 درصد در بخش اکتیو سهم داشتیم.

آذری جهرمی گفت: تا حدود 35 درصد از سهم تجهیزات اکتیو شبکه از فراوریات داخلی خواهد شد و طبیعتا مدیریت هزینه های اپراتو و کاهش هزینه های آن ها نیز در دست اقدام است، اما در بخش آی سی تی در بخش کلان در حال توسعه هستیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11590

به "یک هزار و 100 روستای محروم کشور به شبکه تلفن همراه متصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هزار و 100 روستای محروم کشور به شبکه تلفن همراه متصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید