تاکایف: ژاپن شریک استراتژیک قزاقستان محسوب می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور قزاقستان در تماس تلفنی با نخست وزیر ژاپن با اشاره به افزایش همکاری های دو جانبه از این کشور به اسم شریک استراتژیک برای نورسلطان نام برد.

تاکایف: ژاپن شریک استراتژیک قزاقستان محسوب می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان و یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی با هم گفت وگو کردند.

بر اساس گزارش وب سایت اطلاعاتی ریاست جمهوری قزاقستان، با در نظر گرفتن اولین تماس سران دو کشور، رئیس جمهور قزاقستان شخصا انتخاب سوگا را به پست نخست وزیری ژاپن تبریک گفت و برای وی آروزی موفقیت کرد.

رئیس جمهور قزاقستان بعلاوه به مردم ژاپن به مناسبت برگزاری بازی های المپیک تابستانی در توکیو تبریک و ابراز اطمینان کرد که این رویداد عظیم تجسم پیروزی بشریت بر ویروس کرونا خواهد بود.

تاکایف از دولت ژاپن برای ارایه یاری بشردوستانه به قزاقستان جهت مقابله با ویروس همه گیر تشکر کرد و گفت: در حال حاضر نورسلطان اقدامات فعالی را برای پیروزی بر پیغامدهای بیماری همه گیر اتخاذ و در حال اجرا واکسیناسیون جمعی مردم، از جمله با استفاده از واکسن داخلی قزواک است.

طرفین در بخش دیگری شرایط و منظره توسعه روابط بین قزاقستان و ژاپن را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

تاکایف ژاپن را یکی از شرکای اصلی استراتژیک قزاقستان در آسیا اسم کرد و گفت: توکیو از جمله 10 سرمایه گذار عظیم در اقتصاد این کشور است.

رئیس جمهور قزاقستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 تاجر و شرکت با سرمایه گذاری ژاپن در خاک این کشور فعالیت می نمایند که با تغییر شرایط اوضاع دنیا، ضرورت ارتقا روابط دوجانبه به یک سطح تازه کیفی ضروری است.

تاکایف در این زمینه پیشنهاد کرد که برنامه مالی تازهی را با پروژه های تعیین سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی، اکتشافات زمین شناسی، دیجیتال سازی و هوش مصنوعی تهیه گردد.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن تعهدات دو کشور در زمینه دستیابی به بی طرفی کربن تا اواسط قرن، بعلاوه زمینه های زیادی برای توسعه انرژی سبز وجود دارد.

در این راستا، تاکایف در خصوص تصمیم خود جهت اعزام هیات قزاقی تحت ریاست معاون نخست وزیر این کشور به ژاپن برای آنالیز موضوعات فوق در آینده نزدیک اطلاع داد.

سوگا به نوبه خود، با ابراز آمادگی برای یاری به سازماندهی سفر هیات قزاقی علاقه خود را برای توسعه بیشتر مشارکت استراتژیک با قزاقستان تأیید کرد.

وی اعلام کرد: سال 2022 میلادی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین قزاقستان و ژاپن بوده و بایستی به یک مرحله مهمی در دستیابی به نتایج تعیین در راستا دوجانبه تبدیل گردد.

یوشیهیده قزاقستان را کشور پیشگام در آسیای مرکزی اسم کرد که در قلمرو آن تعداد زیادی از شرکت های ژاپنی حضور دارند.

در این راستا، تاکایف تاکید نمود که همکاری بین قزاقستان و ژاپن می تواند محرک تعامل در منطقه، از جمله در چارچوب دیالوگ آسیا مرکزی - ژاپن باشد.

طرفین همزمان در خصوص موضوعات مهم سیاست بین المللی گفتگو کردند. به طور ویژه نخست وزیر ژاپن دیدگاه خود را در خصوص اوضاع در شمال و جنوب و شرق آسیا بیان داشت.

سران دو کشور بعلاوه در خصوص تداوم گفت وگوی با اعتماد و مشاوره ها در زمینه تمامی موضوعات دستور کار چند جانبه توافق کردند.

در انتها این تماس تلفنی رئیس جمهور قزاقستان نخست وزیر ژاپن را برای بازدید از این کشور در هر فرصت مناسب دعوت کرد.

انتهای پیغام/.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152777

به "تاکایف: ژاپن شریک استراتژیک قزاقستان محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکایف: ژاپن شریک استراتژیک قزاقستان محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید