روش های مقابله با تهوع در دوران بارداری- قسمت اول

به گزارش مجله سرگرمی، بارداری یک سفر شگفت آنگیز است که با حالت تهوع و استفراغ همراه است. به گفته دکتر مارجوری گرینفیلد، متخصص زنان و نویسنده کتاب بارداری زنان شاغل، تقریبا 70 درصد از زنان در اوایل دوره بارداری دچار حالت تهوع می شوند و حدود 50 درصد واقعا استفراغ می نمایند. اما چگونه می توانید با تهوع مقابله کنید؟ در ادامه مقاله به راه چاره ها و روش های مقابله با تهوع در دوران بارداری خواهیم پرداخت.

روش های مقابله با تهوع در دوران بارداری- قسمت اول

برای پیشگیری از تهوع در دوران بارداری سر کار نروید

یکی از آن صبح هایی که حالت تهوع دارید حتی با فکر کردن به آنکه باید از رختخواب بیرون بیایید و به سرکار بروید، حال تان بدتر می گردد؟ خب سرکار نروید. مرخصی بگیرید و به خودتان استراحت بدهید. بدن شما برای پرورش دادن جنین، چندین برابر بیشتر از حالت عادی فعالیت می نماید. بنابراین سزاوار استراحت هستید.

گرینفیلد پیشنهاد می نماید که در طول هفته هفتم یا هشتم بارداری یعنی زمانی که تهوع بارداری به اوج می رسد به یک تعطیلات کوتاه بروید.

یک عطر تازه را استشمام کنید

چه بوی ناخوشایند کامیون حمل زباله باشد چه بوی عطر همکارتان در یک آسانسور شلوغ، بعضی از عطرها معده شما را بهم می ریزند و باعث می شوند حالت تهوع پیدا کنید. میریام اریک، متخصص تغذیه می گوید: تهوع بارداری اغلب با بو مرتبط است. استروژن هورمونی است که مسئول حس بویایی است و اگر سطوح استروژن شما بالا باشد، مانند زمانی که باردار هستید، بینی تان مانند یک رادار بو عمل می نماید. بنابراین اگر در محیط بسته ای هستید، پنجره را باز کنید یا بیرون بروید، سعی کنید عطرهای تازه را بو بکشید. یک بطری عصاره لیمو یا یک شاخه رزماری تازه در کیف تان داشته باشید و آن ها را بو بکشید.

با همسرتان صحبت کنید

شاید بخواهید در طول دوره بارداری کاملا قوی ظاهر شوید، اما صحبت کردن در مورد احساسات تان با افرادی که نزدیک شما هستند، می تواند به کاهش تهوع بارداری یاری کند. همسر شما احتمالا نمی داند که صابون معطرش، حال شما را بهم می زند یا اگر پس از خوردن پیتزا بدون مسواک زدن دندان هایش به شما نزدیک گردد، بوی دهانش باعث می گردد که حالت تهوع پیدا کنید. بنابراین با او صحبت کنید و اجازه دهید بداند که کدام تغییرات کوچک به بهتر شدن حال شما یاری می نمایند. مطمئن باشید هنگامی که حال شما بهتر گردد، او هم احساس بهتری خواهد داشت.

اضطراب در بارداری چه تاثیراتی روی جنین دارد؟

علت تهوع تان را پیدا کنید

ممکن است فکر کنید که حالت تهوع تان اتفاقی است. اما با دقت کردن به بدن و محیط اطراف تان ممکن است متوجه شوید که تهوع بارداری چندان هم تصادفی نیست. اگر متوجه شدید که هر شب در یک زمان دچار حالت تهوع می شوید، ممکن است به خاطر بوی غذای همسایه تان باشد.اگر هر روز در ساعت 3 بعدازظهر حالت تهوع می گیرید، ممکن است به خاطر بوی پاپ کورنی باشد که همکارتان در مایکروویو محل کار درست می نماید. وقتی محرک های حالت تهوع تان را شناسایی کردید، می توانید هر زمان که ممکن است، اقدامات لازم برای جلوگیری از حالت تهوع را انجام دهید.

بدن تان را هیدراته نگه دارید

نوشیدن روزانه 8 لیوان آب، هنگامی که حالت تهوع دارید و معده تان هیچ چیزی را قبول نمی نماید، کار بسیار دشواری است. اما نوشیدن مایعات مورد احتیاج بدن تان بسیار مهم است. چون هرچه بدن تان کم آب تر گردد، شما بیشتر حالت تهوع پیدا خواهید کرد. برای هیدراته ماندن، از روش های مختلفی به منظور فریب دادن بدن تان برای پذیرش مایعات بهره ببرید. یک نوشیدنی ولرم با درجه حرارت متوسط گاهی اوقات می تواند باعث حالت تهوع در دوران بارداری گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کتاب کاله
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4288

به "روش های مقابله با تهوع در دوران بارداری- قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مقابله با تهوع در دوران بارداری- قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید