طرح روسیه برای خلیج فارس چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو به غرب تشکیل اتحادی مشابه سازمان همکاری و امنیت اروپا را برای خلیج فارس پیشنهاد می نماید.

طرح روسیه برای خلیج فارس چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه روسی کامرسانت در سرمقاله خود با اشاره به موضع گیری روسیه درباره تنش ها در خلیج فارس در سرمقاله خود با عنوان ضربه روسیه به موضوع تشکیل ائتلاف نوشت:

در میان خطر شروع جنگ میان امریکا و ایران، روسیه موضوع جدیدی را در رابطه با برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس مطرح نموده است. پیشنهادات روسیه در راستای حل و فصل مسائل به صورت مرحله ای و بلند مدت است. اما، غرب نیز برای از میان برداشتن جنگ تانکرها با ایران کوشش می نماید: در لندن و واشنگتن، تشکیل ائتلاف نظامی - دریایی برای حفاظت از دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب را پیشنهاد نموده اند.

محتمل است، روسیه تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با تشنج زدایی در منطقه خلیج فارس را درخواست کند. مسکو این پیشنهادات خود را در زمینه ای از وجود خطرات برای شروع جنگ جدید در خلیج فارس و با ایران مطرح نموده است.

مسکو به دنبال تشکیل سازمان امنیت و همکاری در خلیج فارس به همراه بازیکنان منطقه ای و از جمله، چین، امریکا، اتحادیه اروپا و هند است. هدف از آن، مبارزه با تروریسم، حل و فصل مناقشات در منطقه و حل و فصل مباحثات پیرامون برنامه هسته ای ایران است.

در این میان، این پیشنهاد مطرح شده از سوی روسیه رقبای جدی از سوی کشورهای غربی دارد. در ماه ژوئن، امریکا تفکر تشکیل ائتلاف نظامی - دریایی برای حفاظت از دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب را پیشنهاد کرد. در واشنگتن، ایران را در رویدادهای پیش آمده برای تانکرها در خلیج فارس مقصر می دانند. این عملیات Sentinel نام دارد. هدف امریکا از اجرای این عملیات، تغییر رفتار ایران است.

در پاسخ، مقامات ایرانی مانند همواره، به مسدود کردن تنگه هرمز تهدید نموده اند. اما، بسیاری از متحدان امریکا قصد ندارند، وارد مناقشه میان امریکا و ایران شوند.

اما، در پی توقیف تانکر بریتانیا از سوی ایران، این کشور نیز با تشکیل ائتلاف برای مقابله با ایران موافقت نموده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دانمارک، ایتالیا و هلند از این تفکر امریکا حمایت نموده اند. آلمان، اسپانیا، لهستان و سوئیس نیز در حال آنالیز این پیشنهاد هستند. در این میان، باید گفت که هیچ یک از اروپایی ها و از جمله، بریتانیایی ها به دنبال متشنج تر کردن روابط خود با ایران نیستند.

310 310

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34239

به "طرح روسیه برای خلیج فارس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح روسیه برای خلیج فارس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید