پاراآسیایی - روز دوم ، وزنه برداری طلاهای کاروان را به 7 رساند ، ایزدیار از آب طلا می گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، ومین روز از مسابقات پاراآسیایی در حالی شروع شد که نمایندگان ایران در رشته های مختلف به مصاف رقبای خود رفتند که تا اینجای کار دو طلا به طلای شاهین ایزدیار اضافه گردیده است.

پاراآسیایی - روز دوم ، وزنه برداری طلاهای کاروان را به 7 رساند ، ایزدیار از آب طلا می گیرد

به گزارش خبرنگاران ، دومین روز از مسابقات پاراآسیایی در حالی شروع شد که نمایندگان ایران در رشته هایی چون تیراندازی با کمان، گلبال، والیبال نشسته، تیراندازی و ... به مصاف رقبای خود رفتند که تا اینجای کار دو طلا به طلای شاهین ایزدیار اضافه گردیده است.

شنا؛ ایزدیار دومین طلا را از آب گرفت

صاحب نخستین طلای کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی بار دیگر موفق به کسب مدال شد. شاهین ایزدیار در رشته شنا ماده 100 متر آزاد کلاس S 10 با شناگرانی از کشورهای هند، سریلانکا، قزاقستان، کامبوج و تایلند به رقابت پرداخت که در نهایت با ثبت زمان 57 ثانیه و 15 صدم ثانیه به مدال طلا رسید. این دومین مدال طلای شاهین در این رقابت ها و ششمین طلای کاروان ایران بود.

تیراندازی؛ ساره جوانمردی طلایی شد

رقیه شجاعی تنها نماینده تیراندازی ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده (R2) با 618،1 امتیاز عنوان پنجم را کسب کرد و به فینال رسید. تیرانداز چین در این ماده با 627،8 امتیاز ضمن قرار دریافت در صندلی نخست رکورد دنیا را نیز در مرحله مقدماتی جابجا کرد.

ساره جوانمردی، عالیه محمودی کردخیلی، مجید فلاح اردشیر و سمیرا ارم در تیراندازی دسته 50 متر میکس وارد رقابت ها شدند که نمایندگانی از کشورهای چین، هند، ازبکستان، کره جنوبی، تایلند، مغولستان و اندونزی نیز روی خط آتش حضور داشتند. در سرانجام دور مقدماتی و از جمع 19 ورزشکار، سمیرا ارم و ساره جوانمردی توانستند جواز صعود به فینال این رقابت ها را کسب نمایند. فلاح اردشیر و عالیه محمودی نیز حذف گردیده های کشورمان در این بخش لقب دریافتد.

در فینال تیراندازی ماده 50 متر میکس ساره جوانمردی و سمیرا ارم روی خط آتش ایستادند تا با نمایندگانی از ژاپن، کره جنوبی، چین، هند و ازبکستان به رقابت بپردازند. در این رقابت نفس گیر که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز شاهد کوشش دو تیراندازمان بود، جوانمردی توانست با عبور از همه رقبای خود به قهرمانی برسد و صاحب گردن آویز طلا گردد. دو ورزشکار از هند، صاحب گردن آویز نقره و برنز شدند و سمیرا ارم از ایران در صندلی ششم این رقابت ایستاد.

در ماده تفنگ بادی کلاس نیز R2رقیه شجاعی تنها نماینده بانوان ایران با ثبت 247 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. نماینده چین با 246،1 امتیاز دوم شد و دیگر نماینده چین با 224،9 امتیاز در صندلی سوم نهاده شد. این مدال درحالی به دست آمد که شجاعی نخستین تجربه خود را در بازی های پاراآسیایی کسب می کرد. رقابت های تیراندازی فردا در مواد تپانچه بادی برگزار می گردد. -

دوومیدانی؛ طلا بر گردن سیفی پور

زهرا برنکی، بانوی دوومیدانی کار ایران به مدال برنز ماده پرش طول مسابقات دوومیدانی بازی های پاراآسیایی 2018 دست یافت. در پرش طول کلاس T،45،46،47 زهرا برنکی با پرشی به طول 4.51 سوم شد. در این بخش ورزشکاران ازبکستان و سریلانکا با رکوردهای 4.71 و 4.72 متر اول و دوم شدند.زهرا شاه محمدی در این بخش با پرشی به طول 4.21 چهارم شد.

همچنین بهزاد عزیزی و سیدعرفان حسینی به مدال های نقره و برنز ماده پرتاب نیزه کلاس F12،13 رسیدند. بهزاد عزیزی حدنصاب 65.62 متر را از خود برجای گذاشت و حسینی نیز نیزه را به میزان 58.17 متر پرتاب کرد. در این ماده ورزشکار ازبکستانی با رکورد 67.92 متر اول شد و به مدال طلا رسید.

اما اتفاق ویژه در ماده پرتاب وزنه کلاس F32 افتاد جاییکه یونس سیفی پور با حدنصاب 30 متر و 16 سانتیمتر به مدال طلا دست یافت و دومین طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد. در این بخش ورزشکارانی از عمان و کویت به ترتیب با رکوردهای 29.11 و 24.76 متر دوم و سوم شدند.

در ادامه رقابت های دوومیدانی بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا چهار نماینده ایران در ماده پرتاب دیسککلاس ادغامی F54،55،56 به رقابت با حریفان پرداختند که در نهایت مدال های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند. در این رقابت علیرضا قلعه ناصری با حدنصاب 12.43 متر طلا گرفت، جلیل باقری با رکورد 14.37 متر به مدال نقره دست یافت و حامد امیری با پرتابی به طول 12.30 متر صاحب مدال برنز شد.

علی امیدی در کلاس F42-44،61-64 ماده پرتاب نیزه با حدنصاب 58.97 متر سوم شد و به مدال برنز رسید. ساندیپ ساندیپ از هند و چامیندا هیتی از سریلانکا به ترتیب با رکوردهای 60.01 و 59.32 متر به مدال های طلا و نقره رسیدند.

در ادامه رقابت های دوومیدانی علی اصغر جوانمردی در ماده پرتاب وزنه F35 به رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت مدال نقره را از آن خود کرد. جوانمردی با رکورد 14.45 متر نقره گرفت. مهران نکویی مجد نیز در این ماده با 14.70 چهارم شد.

تیراندازی با کمان؛ زهرا نعمتی در فینال

در روز نخست مسابقات تیراندازی با کمان پوریا جلالی پور با شکست مقابل حریف هنگ کنگی از دور رقابت ها حذف شد. زهرا نعمتی که در دور نخست استراحت داشت در مرحله یک هشتم با برتری مقابل حریفش از کامبوج به یک چهارم نهایی رسید. زهرا نعمتی نماینده ایران در یک چهارم نهایی بانوان با برتری مقابل حریفی از تایلند به مرحله نیمه نهایی رسید. او در دیدار نیمه نهایی با برتری 6 بر صفر مقابل کمانداری از کره جنوبی به فینال رسید. زهرا نعمتی دو روز دیگر در دیدار فینال مسابقه می دهد.

همچنین غلامرضا رحیمی پور با برتری در دور نخست مقابل حریفی از مغولستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. غلامرضا رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل حریفی از کره جنوبی از دور رقابت ها کنار رفت.

با سرانجام مسابقات روز نخست تیر و کمان محمد رضا زندی به فینال رسید اما مجید کاکوش به رده بندی راه یافت. زندی در مرحله نیمه نهایی با پارک از کره جنوبی روی امتیاز 132 به تساوی رسید اما در تیر طلایی توانست برنده باشد و به فینال برسد. زندی بعد از زهرا نعمتی دومین فینالیست تیر و کمان در روز نخست در w1 است.

همچنین مجید کاکوش در مرحله نیمه نهایی در مصاف با حریف چینی خود با نتیجه 129 بر 128 مغلوب گردید تا در دیدار رده بندی با پارک از کره جنوبی مسابقه بدهد. مسابقه فینال و رده بندی پس فردا برگزار می گردد.

والیبال نشسته؛ مردان و زنان با برد جلو می روند

تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در دومین دیدار خود تیم اندونزی را 3 بر صفر و با امتیازات 29-27، 25-18، 25-13 شکست داد.

تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان در دومین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات 25-13، 25-19 و 25-18 به برتری رسید.

جودو؛ کوشش برای برنز

سیدمیثم بنی طبا در وزن 60- کیلوگرم مقابل نماینده مغولستان به برتری رسید، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل نمازوف از ازبکستان مغلوب گردید و از راهیابی به فینال بازماند. بنی طبا پس از شکست مقابل قهرمان ازبک که سابقه قهرمانی در مسابقات دنیای و پارالمپیک را دارد، برای کسب مدال برنز به مصاف حریف هندی رفت. او در یک مبارزه سخت و نفس گیر که تا ثانیه های سرانجامی با تساوی در جریان بود توانست در 20 ثانیه آخر با امتیاز ایپون از سد حریف خود بگذرد.

گلبال؛ مردان بردند، زنان باختند

رقابت های گلبال بازی های پاراآسیایی 2018 از ساعت 9 صبح امروز دنبال شد. در نخستین مسابقه تیم ملی گلبال بانوان کشورمان به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 6 بر 2 تن به شکست داد. این تیم روز گذشته نیز در مصاف با تیم تایلند به نتیجه تساوی 5 - 5 دست یافته بود.

تیم های گلبال مردان ایران و قطر نیز به مصاف هم رفتند که این رقابت با برتری 15 بر 5 تیم کشورمان به سرانجام رسید.

تنیس روی میز؛ برنز مشترک برای جانفشان

در ادامه رقابت های تنیس روی میز بازی های پاراآسیایی حسن جانفشان نماینده ایران در دیدار نیمه نهایی به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت و با قبول شکست به مدال برنز این دوره از بازی ها رفت. جانفشان در این مسابقه سه بر صفر و با نتایج 11 بر یک، 11 بر 8 و 11 بر 6 مغلوب گردید و به مدال برنز مشترک این بازی ها رسید.

شطرنج؛ روز تساوی برد و باخت

در مسابقات بخش مردان و در گروهB1 حسن قدیری مقابل مهدی رومی فرد دیگر نماینده کشورمان به نتیجه تساوی رسید. عرفان محمدعلیزاده نیز برابر حریف میانماری مساوی کرد.

در گروه B2 و B3 مجید باقری نماینده فیلیپین را از پیش روی برداشت و علیرضا قورچی بیگی مغلوب نماینده میزبان شد. امید کریمی نیز مقابل حریف هندی خود به نتیجه تساوی رضایت داد.

در مسابقات بخش بانوان و در گروه B1 ملیحه صفایی مقابل شطرنجبازی از اندونزی مغلوب گردید، لیلا زارع زاده نماینده هندوستان را مغلوب کرد و زهرا محمدی راد برابر نماینده کشور ویتنام تن به شکست داد.

در گروه B2 و B3 فریبا زنده بودی از نماینده ویتنام مغلوب گردید و عاطفه نقوی در مقابل دیگر نماینده کشور ویتنام به پیروزی رسید. فاطمه برقول نیز مقابل حریف مالزیایی خود به برتری رسید.

وزنه برداری؛ طلا و نقره 59 کیلوگرم برای ایران

مسابقات دسته 59 کیلو گرم وزنه برداری سومین دوره بازیهای پاراآسیایی با حضور 6 شرکت نماینده برگزار گردید که مدال های طلا و نقره در این دسته به ورزشکاران ایران رسید. در این مسابقات امیر جعفری به مدال طلا و یوسف یوسفی نیز به مدال نقره این مسابقات رسیدند. جعفری در انتخاب نخستش وزنه 173، در انتخاب دومش وزنه 178 و در سومین انتخاب نیز توانست وزنه 184 کیلو را مهار کند تا هفتمین طلای کاروان ایران در پاراآسیایی را به نام خود ثبت کند. یوسف یوسفی برنده مدال نقره نیز توانست در انتخاب نخستش وزنه 170 کیلویی را بالای سر ببرد، در انتخاب دوم بر وزنه175 کیلو گرم غلبه نموده و در سومین انتخابش نتوانست بر وزنه 183 کیلوگرمی غلبه کند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4560

به "پاراآسیایی - روز دوم ، وزنه برداری طلاهای کاروان را به 7 رساند ، ایزدیار از آب طلا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراآسیایی - روز دوم ، وزنه برداری طلاهای کاروان را به 7 رساند ، ایزدیار از آب طلا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید