ژاپن به توانمندسازی 4 میلیون زن خارجی یاری می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- نخست وزیر ژاپن گفت که کشورش به 4 میلیون زن در کشورهای در حال رشد، با هدف توانمندسازی، یاری های آموزشی ارایه می نماید.

ژاپن به توانمندسازی 4 میلیون زن خارجی یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران از روزنامه ژاپن تایمز، شینزو آبه روز یکشنبه در آیین گشایش کنفرانس بین المللی زن در توکیو اضافه کرد: این یاری های آموزشی در سال 2020 میلادی در اختیار زنان کشورهای در حال توسعه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ژاپن و کشورهای عضو گروه 20 در ماه ژوئن اجلاس مهمی در این باره برگزار می نمایند تاکید نمود زنان باید از کیفیت آموزشی بالاتری برخوردار باشند زیرا نقش آنها در توسعه مالی کشورها با اهمیت است و باید در این زمینه مساعدت ها با سرعت در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به ریاست ژاپن بر این گروه گفت: این گروه و ژاپن به طور مشترک خواهان ایجاد جهانیی هستند که در آن زنان دستکم دوره های آموزشی 12 ساله را طی نموده باشند.

ملاله یوسف زای که برنده جایزه صلح نوبل نیز شده است در همین کنفرانس سخنرانی کرد و خواهان آن شد که سرمایه گذاری برای آموزش زنان افزایش یابد.

وی توضیح داد: اگر قرار باشد زنان در این جهان به رده های بالای مدیریتی، مسئولیتی، تجاری و حکومتی برسند و یا اینکه نقش مهمی در رشد کشورها و نوآوری داشته باشند، باید از کودکی روی آنها سرمایه گذاری گردد.

در بیانیه ای که روز شنبه در همین کنفرانس منتشر شد، آمده است رهبران گروه 20 تدابیر برای مشارکت زنان در عرصه های علمی، فنی، مهندسی، هنر و ریاضیات اتخاذ خواهند کرد و با بهره گیری از فناوری های نوین و هوش مصنوعی تضمین خواهند کرد که زنان نباید مورد بی توجهی قرار گیرند.

ژاپن به رغم اظهارات نخست وزیر این کشور هنوز در زمینه توسعه اجتماعی و مالی زنان و بکارگیری آنها بخصوص در مشاغل حکومتی بسیار عقب تر از کشورهای دیگر توسعه یافته است و از این بابت بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

آساق**231**1904**

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17090

به "ژاپن به توانمندسازی 4 میلیون زن خارجی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به توانمندسازی 4 میلیون زن خارجی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید